Hoi beste lezers! Vandaag ga ik jullie meer vertellen over
het mediaonderzoek. Hoe onderzoekt stichting NOM dit precies, wat onderzoeken
ze en hoe pakken ze het aan.
NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia) is een stichting die opgericht is vanuit een breed draagvlak van marktpartijen, aanbieders en afnemers van reclameruimte in gedrukte media.
NOM heeft als doelstelling het uitvoeren en publiceren van multimediaonderzoek.
NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia) is een stichting die opgericht is vanuit een breed draagvlak van marktpartijen, aanbieders en afnemers van reclameruimte in gedrukte media.
NOM heeft als doelstelling het uitvoeren en publiceren van multimediaonderzoek.
NOM kent vier participanten die richting geven en meewerken
aan het beleid en de onderzoeken:
1 BVA (Bond van Adverteerders)
2 Cebuco (het marketingplatform van NDP Nieuwsmedia)
3 GPT (Groep Publiekstijdschriften)
4 PMA (Platform Media-Adviesbureau’s)
2 Cebuco (het marketingplatform van NDP Nieuwsmedia)
3 GPT (Groep Publiekstijdschriften)
4 PMA (Platform Media-Adviesbureau’s)
Bij de NOM zijn er twee hoofdonderzoeken: de NOM Print
Monitor, waarin het bereik van dagbladen en tijdschriften wordt vastgesteld en
de NOM Doelgroep Monitor, waarin gedetailleerd het profiel van lezers qua
activiteiten, interesses en consumptie wordt vastgelegd.
Er worden verschillende soorten onderzoeken gedaan voor de media. Een maand geleden las ik op www.mediaonderzoek.nl een onderzoek over tablets in huishoudens met kinderen. Bijna de helft van de huishoudens heeft een tablet in huis, dat is toch ongelofelijk! Dat een elektrisch apparaat tot zo populair kan uitgroeien… Door dit artikel te lezen kom je erachter hoe beïnvloedbaar de media is en hoe populair zulke apparaten zijn in Nederland. Je hoort er tegenwoordig gewoon niet meer bij zonder een tablet, smartphone of smarttelevisie.
Er worden verschillende soorten onderzoeken gedaan voor de media. Een maand geleden las ik op www.mediaonderzoek.nl een onderzoek over tablets in huishoudens met kinderen. Bijna de helft van de huishoudens heeft een tablet in huis, dat is toch ongelofelijk! Dat een elektrisch apparaat tot zo populair kan uitgroeien… Door dit artikel te lezen kom je erachter hoe beïnvloedbaar de media is en hoe populair zulke apparaten zijn in Nederland. Je hoort er tegenwoordig gewoon niet meer bij zonder een tablet, smartphone of smarttelevisie.
Ook worden er vaak onderzoeken gedaan naar bijvoorbeeld welk
medium je het beste kunt gebruiken bij een reclameboodschap en wat het bereik
van een bepaald medium is. Met bereik bedoelen we het aantal mensen dat in
aanraking is gekomen met een bepaald medium.
Ploing! Ik krijg een Whatsapp berichtje binnen op mijn
Smartphone. Wist je dat zeven op de tien mensen sociale media gebruikt? Dit heb
ik gelezen in heel interessant artikel op www.cbs.nl.
Wat mij ook erg opviel was dat vrijwel nergens in de Europese Unie het aandeel gebruikers van sociale media zo groot is als in Nederland.
Wat mij ook erg opviel was dat vrijwel nergens in de Europese Unie het aandeel gebruikers van sociale media zo groot is als in Nederland.

Tot de volgende keer!
Groetjes, Emily
Geen opmerkingen:
Een reactie posten